Конспект уроку з обр. м-ва. Виявлення головного і другорядного в композиції, композиційний центр. Практична робота «Новорічне свято» - Образотворче мистецтво - Конспекти уроків та матеріали до них - Каталог файлів - Сайт Горішненської СЗОШ І-ІІ ст.
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 04.12.2016, 06:49

Горішненська СЗОШ І-ІІ ст.

04.12.2016
Меню сайту
Категорії розділу
Математика [3]
Образотворче мистецтво [63]
Музичне мистецтво [2]
Фізика [3]
Історія [1]
Фізкультура [3]
Трудове навчання [21]
Географія [2]
Основи здоров"я [2]
Початкові класи [5]
Література [9]
Іноземна мова [1]
Християнська етика [8]
Креслення [2]
Художня культура [12]
Інформатика [4]
Українська мова [3]
Біологія [2]
Хімія [0]
Міні-чат
200
Наше опитування
Чи мають право на існування маленькі школи
Всього відповідей: 34
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків та матеріали до них » Образотворче мистецтво

Конспект уроку з обр. м-ва. Виявлення головного і другорядного в композиції, композиційний центр. Практична робота «Новорічне свято»
21.06.2011, 00:06

          Тема уроку. Виявлення головного і другорядного в композиції, композиційний центр. Практична робота «Новорічне свято»

          Мета уроку. Поглиблювати навички та вміння малювати , ліпити , створювати декоративні композиції; навчати організовувати взаємозв'язок між персонажами задуманої композиції та їх оточення; розвивати образне мислення.

          Обладнання:учнівські роботи, плакати, дідух , ялинка, скульптурки

Технологія уроку

І. Організація класу.

          Добрий день .Сьогодні у нас особливий день. Ми з вами помандруємо у світ казки , свята , мрій.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

          Тема нашого сьогоднішнього уроку «Виявлення головного і другорядного в композиції, композиційний центр. Ми виконаємо практичну роботу « Новорічне свято».

ІІІ. Повторення попереднього матеріалу.

          На минулому уроці ми говорили про скульптуру. Для того , щоб пригадати попередній матеріал , ми проведемо «Блеф турнір». Ви повинні відповісти на питання «так» або « ні». Якщо відповідь буде «ні»  її слід обґрунтувати.

Питання для турніру.

1.Скульптура-це вид образотворчого мистецтва, твори , твори якого мають об'ємну форму та виконуються з пластичних матеріалів (Так)

2.Барельєф-це рельєф , зображення у якому виступає більше , ніж на половину свого об'єму. (Ні. Це горельєф)

3. Натюрморт-це жанр скульптури , що зображає людину (Ні. Це портрет)

4. Ми бачимо скульптуру тільки на вулицях ?(Ні. Із скульптурою ми зустрічаємося скрізь)

5. Камінь належить до скульптурних матеріалів?( Так)

6. Обеліск-скульптурне зображення великих розмірів узагальненого образу людини, події. (Ні. Це –монумент)

ІV. Актуалізація опорних знань.

          У кожної людини своя улюблена пора року. Багато хто любить весну , дехто- літо. Це зрозуміло. Навесні прокидається природа , щодня стає дедалі тепліше і тепліше. Розбруньковуються дерева , з'являються перші квіти. Влітку добре відпочивати , купатися , загаряти.

          Мало хто любить зиму. За що ? Я думаю , за її красу. Так чудово бродити засніженими парком або піти до лісу на лижах. А Новий рік! Хіба є такі , хто не любить це свято ? У кожній оселі стоїть прикрашена ялинка , і люди роблять одне одному подарунки. Ось як гарно розповідається про це свято у вірші.

  Ще з дитинства люблю я це свято:
За вікном сніговиця реве,
Візерунки на вікнах морозні,
В небі місяць, мов човен пливе.
Зірочки заглядають у хату,
Білий сніг у віконце летить,
Розуміють дорослі й малята:
На землі править диво в цю мить!
Дивовижна ця ніч та чарівна,
Кажуть, казка в цю мить ожива.
Це бува о 12 рівно,
Як промовиш чарівні слова!

Це одне з найбільш таємничих, урочистих і «родинних» свят, яке обіцяє здійснення мрій кожному, хто вірить у дива. Очікують дива не тільки діти, але й дорослі

Новорічне свято бере свій початок ще з часів найдавніших народів-землеробів. Ці народи вшановували культ сонця, оскільки саме від нього залежав найбільшою мірою врожай. У найкоротший день первісні люди, напевно, лякалися, що сонце може зникнути назавжди — «померти», і тому вони запалювали вогнища, факели, вірячи в те, що таким чином додають сонцю сил для відродження.

Неможливо визначити, який народ почав святкувати зустріч Нового року першим, оскільки цей день святкується всіма народами нашої планети з давніх часів. Але до кожного народу Новий рік приходить «у свій час», відповідно до традицій, звичаїв, легенд цього народу, пов'язаних із місцем проживання, історичною долею та ін. Але все ж таки пальму першості у справі святкування Нового року деякі вчені віддають китайцям, які свого часу започаткували традицію привітання одне одного святковими листівками. Первинні листівки містили лише ім'я того, хто їх вручав, на них не було ні привітань, ні побажань. До речі самій святковій листівці вже понад тисячу років.

Слов'яни за стародавніх часів ушановували бога вишень Керніса — навесні на вишневих гілках запалювали святкові свічки.

Тривалий час у Київській Русі святкували кілька Нових років: 1 березня й 1 вересня. 1 березня — Новий рік за церковним календарем, пов'язаним із римською традицією святкування. Він подарував нам традицію запалювати вогні па новорічних ялинках (можливо, до цього можна додати й бенгальські вогні).

За часів Київської Русі запалювання вогнів було обов'язковим елементом у процесі «програмування» гарного врожаю. 1 вересня — цивільний Новий рік, виникнення якого пов'язане з тим, що цього дня цар вершив суд.

Поступово всі європейські народи почали святкувати Новий рік 1 січня. На теренах Київської Русі початок нового року на 1 січня переніс цар Петро І у 1700 році. Відповідно до історичних згадок, перший день нового року був відзначений урочистим парадом на Красній площі в Москві. І він же, Петро І, увів традицію прикрашати вічнозелені дерева, активно впроваджуючи також святкові привітання, феєрверки, новорічні кумедні костюми з масками.

В Україні традиційним святковим символом на Новий рік тривалий час була не зелена ялинка, а «дідух». Виготовляли його з першого зажинкового снопа. Кільканадцять пучків, окремо обплетених соломинками,.ув'язували в пишний вінок. Знизу робили розгалуження, щоб «дідух» міг стояти. Верхівка новорічного вінка нагадувала конусоподібний сніп з колоссям. Гілки «дідуха» — а за них правили зібрані докупи пучки, що зверху відповідно розгалужувались, — обрамлювали кольоровими стрічками, паперовими чи засушеними квітами, кожен на свій смак. У світлиці його ставили напередодні багатої куті. Свою обрядову роль він виконував протягом усіх різдвяних свят. Він символізував спільного предка.

Слово «дідух» має давнє коріння. Неважко здогадатися, що йдеться про дух діда, чи дідівський дух, — символічного репрезентатора родоводу. Традиційно в нашого народу був розвинений високий культ пращурів. У кожній родині поіменно знали й відповідно шанували до сьомого коліна всіх попередників. Вважалося, що душі (духи) предків постійно контактують з родиною, допомагають у господарській діяльності, сприяють родючості ниви, оберігають збіжжя від пожеж, повеней, градобою, стежать, щоб у родині був лад і спокій. Тому в давнину чотири рази на рік улаштовували сімейну „вечерю для дідів", на яку запрошували душі всіх своїх попередників. Для неї готували спеціальні обрядові страви і кутю, що вважалася їжею богів.

Присутність «дідуха» привносила в родину святочність, затишок і врочистість. За віруванням дайбожичів, «дідух» був покровителем роду, своєрідним богом духів (душ) усіх, хто відійшов від родини, через нього здійснювався духовний зв'язок між предками та нащадками. Якщо господарі дотримувалися давніх традицій — поважали старших, берегли пам'ять свого родоводу, шанувалися між собою, передавали у спадок духовні обереги, — то духи предків, освячені поважним « дідухом», оберігали родину від злих і нечистих сил.

V.Пояснення нового матеріалу.

          Ви вже знаєте , що мовою мистецтва можна передати різноманітні настрої людини , мінливість природи , картини  реального і фантастичного світів. Але для того , щоб створити довершений , цілісний художній образ , необхідно знати певні правила і дотримуватись їх , передусім це- правила композиції , що є характерними для всіх видів мистецтва.

         Композиція (лат. слово , що означає «створення», «побудова», «поєднання» ) немовби збирає всі основні елементи зображуваного в єдине ціле.

  • Правило перше : в композиції обов'язково повинні бути головне та другорядне.
  • Правило друге: головне в композиції вирізняється за розміром, формою , кольором , характером , розташуванням.
  • Правило третє: на картині створюється композиційна цілісність . коли жоден елемент не можна ані додати , ані вилучити , не змінивши загального враження

         А зараз я пропоную вам відвідати нашу уявну картинну галерею.

Тут ви бачите картини відомих художників.Перегляньте їх і визначте головне та другорядне ( Учні дають відповіді)

Отже , головне , щоб в композиції  був… А що головне в композиції ми дізнаємося розшифрувавши код. (Розшифроване поняття- композиційний центр)

VІ.Практична робота.

          Сьогодні ми виконаємо практичну роботу «Новорічне свято». На минулому уроці були сформовані чотири групи. Кожна група на сьогоднішньому уроці буде виконувати практичну роботу у певній техніці. Перша група виконає роботу у техніці графіки , друга- живописно , третя- скульптурними засобами , четверта- у техніці аплікації , витинанки.

         Для того , щоб створити новорічну композицію , слід визначитися  із сюжетом. Це може бути сценка , що зображає ялинку , Діда Мороза , Снігурку, сніговика. А може бути композиція , що покаже святкування українського  Старого Нового року, Меланки. Головне у композиції ( як ми вже казали раніше )  можна виділити кольором , розміром, формою.Звичайно ,що для того , щоб предати радість , свято, слід використовувати яскраві кольори.За допомогою лінії , пластики скомпонуйте , визначте пропорції та форми предметів, відповідно до законів перспективи будуйте простір і в ньому розташовуйте різні об'єкти.

         Щоб у вас був гарний настрій , я ввімкну вам новорічно-різдвяну музику.

VІ.Підсумок уроку.

Щоб узагальнити засвоєний матеріал , ми проведемо гру «Мистецький словник». Я буду називати вам букву , а ви маєте пригадати терміни , які починаються з цієї літери.

Зараз ми організуємо свій виставковий зал , де побачимо роботи своїх однокласників, проаналізуємо їх.

(Учитель аналізує роботи з допомогою дітей )

VІІ.Домашнє завдання.

Наступний наш урок – урок узагальнення знань. Вам слід повторити вивчений матеріал розділу «Асоціативно-образна форма». Крім того підготуйте невелику розповідь про традиції святкування новорічно-різдвяних свят у вашому селі. Допобачення.

 

 

 

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: pigmalion_77
Переглядів: 3809 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2016
Зробити безкоштовний сайт з uCoz